Recepta na zdrowie – cytryna z imbirem w kilku wersjach

 

Połączenie imbiru, cytryny i miodu dla klasyk wśród najskuteczniejszych naparów na chłody i przeziębienie. W dodatku jest tak pyszny, że piję go w przez całą zimę. Spróbujcie wzbogacić go o przyprawy korzenne typu  kardamon, cynamon, goździki. Boski aromat i podwójne rozgrzanie!

Co potrzeba? (na 2 porcje)

  • 1 cytryna (dokładnie umyta i sparzona wrzątkiem)
  • 2 cm korzeń imbiru
  • 1-2 łyżki miodu
  • 1/2 litra wrzątku
  • przyprawy wg upodobania: kardamon, cynamon, goździki 

 

Jak to się robi?

Przyprawy korzenne i pokrojony imbir zalewamy wrzątkiem i pozostawiamy na ok. 10 minut. W tym czasie napar przejmie aromat przypraw i jednocześnie przestygnie (wysoka temperatora powyżej 60 stopni celsjusza zabija witaminę C i niweluje zdrowotne właściwości miodu). Następnie dodajemy plasty cytryny, słodzimy miodem i wypijamy ciepły napój. Tę samą porcję cytryn i imbiru możemy uzupełnić kolejną porcją przegotowanej wody, dosłodzić miodem według upodobań i wypić kolejną porcję naparu.

Inne pomysły:

1. W celu pobudzenia metabolizmu codziennie rano przed śniadaniem popijaj małymi łykami  napój z wody mineralnej (lub ciepłej przegotowanej) z dodatkiem świeżego soku z cytryny.

2. Przygotuj zdrowszą wersję lemoniady i pij w celu wzmocnienia odporności i odkwaszania organizmu. Wieczorem rozpuść łyżeczkę miodu w szklance wody, wymieszaj i pozostaw przez noc. Rano wyciśnij sok z cytryny, dodaj do miodu i gotowe.

3. Świeży imbir ma silne działanie odkażające i odświeżające, leczy infekcje, pobudza wydzielanie śluzu, dlatego stosujcie go w kuchni na surowo na przykład do koktajli (kilka przepisów znajdziecie tutaj)

Smacznego życzy WOLNA KUCHNIA

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *