Batony musli z migdałami – łatwe i zdrowe łakocie

batony musli - najlepsze od wolnakuchnia.pl

Batony musli na szybkie śniadanie lub jako zdrowa przekąska. Bez tłuszczu, bez cukru, bez jajek – są pyszne i zrobicie je w mniej niż pół godziny.

Co potrzeba?  (na ok. 14- 16 sztuk)

  • 200 g suszonych owoców w dowolnych proporcjach:  żurawin, moreli, rodzynek
  • 100 g  migdałów w płatkach, pestek słonecznika (w dowolnych proporcjach)
  • 200 g płatków owsianych
  • 100 g mąki pszennej (najlepiej razowej)
  • 2 łyżki otrębów pszennych lub orkiszowych
  • 100 ml soku z pomarańczy + otarta skórka z pomarańczy
  • 4  – 5 łyżek płynnego miodu
  • po szczypcie przypraw do wyboru: cynamon, mielona gałka muszkatołowa, kurkuma

 

Jak to się robi?

  1. Do miski wsypujemy suche składniki: płatki owsiane, mąkę, przyprawy. Mieszamy.
  2. Bakalie płuczemy i odcedzamy, razem z migdałami, słonecznikiem, skórką pomarańczową dodajemy do suchych składników.
  3. Zalewamy sokiem, miodem i całość przez chwilę mieszamy do połączenia składników.
  4. Jednolitą i wilgotną masę wykładamy na płaską blaszkę wyłożoną pergaminem (ja użyłam takiej o długości 26 cm).
  5. Rozsmarowujemy na grubość ok. 1 centymetra i pieczemy przez 20 minut w piekarniku nagrzanym do 190 stopni.
  6. Po wystudzeniu kroimy na kwadraty lub prostokąty.
  7. Przechowywane w szczelnym pojemniku zachowają świeżość i walory smakowe przez ponad tydzień.

 Smacznego życzy Wolna Kuchnia

 

2 Responses to Batony musli z migdałami – łatwe i zdrowe łakocie

  1. Ania napisał(a):

    Fajnie, że piszesz nowe wpisy. Twój blog jest wielce interesujący.

  2. Zbigniew Rudniewski napisał(a):

    Spokojnie i ściśle zrelacjonowane. Dobry wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *