Batony musli – żytnie z daktylami

batony musli - najlepsze od wolnakuchnia.pl

Czy wiecie, że tzw. ‚zdrowe’ zbożowe batoniki mogą zawierać tak samo dużo tłuszczu i kalorii co zwykłe batony czekoladowe? Przekonajcie się, jak łatwo samemu przygotowywać takie smakołyki – wystarczy 30 minut. To fajna zabawa i w dodatku macie pewność, że batony zawierają tylko to, co dla Was najlepsze: ziarna, orzechy i bakalie bez zbędnego cukru czy tłuszczu.

Co potrzeba?  (na ok. 14- 16 sztuk)

  • 200 g suszonych owoców w dowolnych proporcjach: śliwek, rodzynek, daktyli
  • 100 g w dowolnych proporcjach orzechów włoskich lub laskowych oraz  pestek słonecznika
  • 200 g płatków owsianych lub orkiszowych
  • 100 g mąki żytniej (najlepiej razowej)
  • 2 łyżki otrębów żytnich
  • 100 ml soku jabłkowego
  • 4  – 5 łyżek płynnego  miodu
  • przyprawy do wyboru: cynamon, mielona gałka muszkatołowa, kurkuma

 

Jak to się robi?

  1. Do miski wsypujemy suche składniki: płatki owsiane, mąkę, przyprawy, pestki słonecznika. Mieszamy.
  2. Bakalie płuczemy i odcedzamy, a orzechy kruszymy na mniejsze kawałki – dodajemy do suchych składników.
  3. Zalewamy sokiem, miodem i całość przez chwilę mieszamy do połączenia składników.
  4. Jednolitą i wilgotną masę wykładamy na płaską blaszkę wyłożoną pergaminem (ja użyłam takiej o długości 26 cm).
  5. Rozsmarowujemy na grubość ok. 1 centymetra i pieczemy przez 20 minut w piekarniku nagrzanym do 190 stopni.
  6. Po wystudzeniu kroimy na kwadraty lub prostokąty.
  7. Przechowywane w szczelnym pojemniku zachowają świeżość i walory smakowe przez ponad tydzień.

 Smacznego życzy Wolna Kuchnia

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *